nedelja, 11. september 2011

PEŠČENJAK

Zelo vroča tema ta hip je mleko iz mlekomatov. Tudi mi smo redni obiskovalnci mlekomatov kmetije Mis.

Prejšnji teden so se pojavili rezultati testa ZPS in med ljudmi je završalo. Priznam, tudi jaz sem napela ušesa in ko je prišla revija VIP sem najprej preletela ta članek. Med okrcanimi mlekomati je bil tudi en od "naših". Vendar sem po razmisleku prišla do zaključka, da ta test ne bo spremenil moje odločitve, da uporabljam njihovo mleko. Če človek ve odkod priteče mleko in kakšen je postopek pridobivanja in so rezultati testiranja osnovani ne enkratnem vzorčenju, potem po mojem mjenju še ni razloga za paniko. Še toliko bolj, ker se držim načela, da ga uporabljamo izključno prekuhanega. Zdaj ga uporabljamo skoraj dve leti in še nikoli ni bilo nobenih težav.

Pri prekuhavanju mleka pa se pojavi stranski produkt - debela smetana, ki se nabere na površini, ko se mleko ohladi. Ker sem vzgojena tako, da se hrane ne meče stran, to smetano shranim in jo potem uporabim pri peki, kot smo to počeli, ko smo še kot otroci na počitnicah k sosedom hodili po mleko.
S smetano v receptu nadomestim maslo (vendar nikoli v celoti, ker je za moj okus potem premočan okus po mleku), kar pa je možno samo pri določenih vrstah peciva. Zato imam na zalogi nekaj receptov za kolače, ki se potem pogosto pojavljajo na našem jedilniku

Včasih se smetana nabira in jo je potrebno porabit preden se pokvari, časa za peko pa ni. Takrat se lotim kakšega od ekspresnih receptov in en tak je Peščenjak. Recept je zelo star. Jaz sem ga podedovala od svoje mame, ona pa verjetno od svoje babice.
To je zelo uporaben kolač:
- testo se pripravi v eni posodi
- kolač je dober sam po sebi, lahko pa mu dodamo različne dodatke - razna mleta jedrca (orehe, mandlje, lešnike), koščke čokolade, pri nas doma pa ga največkrat pred peko potresemo s sezonskim sadjem (ribez, jabolka, slive, hruške),  ki se med peko potopi v testo in rezultat je odličen sočen kolač.

Glede na letni čas so zdaj na sporedu jabolka in to domača iz vrta moje mame.
Ker se je v hladilniku nabrala zadostna količina smetane, je včeraj pri nas spet zadišalo po peščenjaku.




SESTAVINE:
200g sladkorja
2 jajci
1/2 skodelice mleka
200g moke
2 žlički pecilnega praška
100g razopljenega masla

V posodi penasto umešaj jajca s sladkorjem. Ko močno naraste, previdno umešaš še mleko, moko pomešano s specilnim praškom in raztopljeno maslo. Ko imaš gladko maso, jo vliješ v pomaščen pekač. Tokrat sem pred peko testo posula z majhnimi koščki jabolk, pokapljanimi z limoninim sokom. Kolač pečeš pol do tričetrt ure v pečici ogreti na 180 stopinj.

Pečen vroč kolač lahko po želji premažeš še z marelično marmelado, vendar se stopnja popavosti močno poveča (zelo pomemben podatek pri otroških jedcih).

DOBER TEK!


Ni komentarjev:

Objavite komentar